Alweer op vakantie - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Alweer op vakantie - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Alweer op vakantie

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

06 Juni 2007 | Noorwegen, Oslo

Afgelopen weekend zijn Amber en ik weer naar het andere huis van de familie geweest. We hadden weer eens behoefte aan rust en dat vind je hier in huis niet.

We gingen al op vrijdagavond weg om zo lang mogelijk van ons weekend te genieten. We waren er al een keer geweest, dus we wisten waar we heen moesten. Na een lange, maar voorspoedige reis, kwamen we bij het huis aan. Toen moesten we op zoek naar de sleutel, want die verstoppen ze daar ergens. De vorige keer hadden we de sleutel zo gevonden, maar deze keer niet, want Jakob had de sleutel ergens anders verstopt. Hij had niet goed uitgelegd waar de sleutel lag. Hij zei bij de deur links, maar vergat erbij te zeggen welke deur. Na ff gebeld te hebben, konden we sleutel toch vinden. 's Avonds hebben we toen vrij weinig meer gedaan.
De volgende dag gingen we eerst uitslapen, toen rustig ontbijten en daarna boodschappen doen, aangezien de winkel hier al dicht gaat om 2 uur en wij niks in huis hadden. 's Middags hebben we nog een korte wandeling gemaakt en verder niet veel bijzonders gedaan. Toen lekker eten gekookt en 's avonds begon de pret pas echt. Amber had besloten dat ze haar haar wilde laten knippen en ze vond dat ik dat maar moest doen, aangezien de kapper hier ongeveer 3x zo duur is als in Nederland. Zo gek als ik ben heb ik dat nog gedaan ook. Ze wilde geen makkelijk kapsel natuurlijk, zoals alleen de puntjes bijknippen. Nee, ik moest het in laagjes knippen en ze wilde een pony hebben. Ach ja... Ik probeer wel wat. Het ging niet zo soepel als de kapper altijd doet en er zat niet echt een systeem in, maar het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf. Gelukkig was Amber er ook heel tevreden over. Ze bleef maar aan haar haar zitten, naar de spiegel lopen en zeggen dat ze haar haar zo leuk vond.
Daarna was het tijd voor meer lol. We hadden ff gekaart en werden toen heel melig. We besloten om een kleine verandering in het huis aan te brengen, om te zien of het de familie zou opvallen. We wilden eerst de schilderijen boven de tv omdraaien, maar dat ging niet omdat de haakjes verschillende afmetingen hadden. Toen maar de 2 schilderijen achter de bank. Ook dat lukte niet, want deze zaten gewoon vastgelijmd aan de muur. Het leek wel of ze op ons voorbereid waren. Uiteindelijk hebben we 2 foto's omgedraaid. Ze hadden 3 foto's hangen van de 2 oudste jongens en Martine. Ze hingen netjes op volgorde van oud naar jong, dus we hebben de 2 jongens omgedraaid. (volgen jullie het nog?) Alsof dat nog niet genoeg was hebben we ook een briefje achter 1 van de foto's gehangen, met tekst en uitleg. Het was een lollige avond. Toen op tijd naar bed, want...
Op zondag ging de wekker om 4 uur 's nachts. Wij hadden een keer in een gekke bui gezegd dat wij een nachtwandeling gingen maken. Vandaag was dus de dag. Het was al redelijk licht toen we buiten kwamen en na een stukje gelopen te hebben, zagen we de prachtigste zonsopgang. De zon kwam heel mooi op boven de bergen. Het was heel mooi. En en aan de andere kant zagen we een prachtige regenboog. De wandeling was het vroege opstaan meer dan waard. Thuis zijn we wel weer terug het bed ingekropen. Het was zondag een hele mooie dag, dus we hebben eigenlijk niks anders gedaan als niks doen in de zon. En dat was heerlijk. En toen was het alweer tijd om terug te gaan naar huis. Maar we hebben een heel lekker weekend gehad.

Vorig weekend heb ik niet zoveel gedaan. Ambers moeder was hier, dus ik ben alleen op pad geweest. Zaterdag was ik naar Sandnes. Ik had nog wat shirtjes nodig bij een rok die ik hier had gekocht en ipv Stavanger wilde ik weleens naar een andere stad. Aangezien de trein niet reed, heb ik heen en terug een toeristische route gehad met de bus. Is ook leuk, zo zie je nog eens wat. Zondag ben ik heerlijk gaan wandelen rond het meer bij Stavanger. Het was een lekker rustig weekend.

Trouwens deze week ben ik voor het eerst gestoken door een hommel en dat deed pijn, maar ik heb er nu niet zoveel last meer van. En het begint hier ook zomer te worden. Het is heel warm om te werken, maar gelukkig is er de zee. En ik heb vandaag voor het eerst echt gezwommen en niet alleen erin en er weer uit, zoals ik anders doe.

  • 10 Juni 2007 - 17:53

    Esther:

    is het daar nu ook zomerweer? want ik zie noorse trui nogsteeds :P hihi.
    jeej regenboog!
    doei doei -xx-

  • 10 Juni 2007 - 20:30

    Maria:

    Wowie de powie, wat een mooie zonsopgang!! Best goed gelukt, dat spelen voor kapper, kan ik vast een afspraak maken voor als je terug bent?

    Liefs Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Aan het werk in Stavanger

Een half jaar aan het werk in de tomatenkassen

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2007

Weer terug

20 Juli 2007

Kjerag

13 Juli 2007

Het weekend van 07-07-07

13 Juli 2007

Newsflash

05 Juli 2007

Beachvolleyball
Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 18282

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: