Beachvolleyball - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Beachvolleyball - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Beachvolleyball

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

05 Juli 2007 | Noorwegen, Oslo

Een verslag van het beachvolleyball

Maandagavond:
Op maandagavond zou het hele festijn beginnen, dus gingen Katja en ik naar Stavanger. We liepen naar de plaats toe waar alle velden lagen. Daar liepen we eigenlijk achter de rest van de mensen aan die richting het stadion gingen. Toen zagen we dat ze allemaal een kaartje in hun handen hadden. Katja vragen wat het was en hoe we aan kaartjes konden komen. Toen kregen we zomaar 2 kaartjes van een meneer. Het bleek de opening voor de sponsors te zijn. Als eerst ging er een groep van 5 mannen optreden. Deze waren heel goed. Ze maakten muziek dmv hun stem ipv instrumenten. Daarna waren er een paar dansoptredens. Toen werden er 2 korte volleybalwedstrijdjes gespeeld (mannen en vrouwen). En op het eind kwam er nog een jongleeract. Het weer was heerlijk en het was heel gezellig.

Woensdagavond:
Katja en ik zijn weer naar Stavanger gewweest. Dit keer om naar een gratis concert te gaan. Het was de Noorse top 20 die live in Stavanger werd uitgezonden. Er kwamen allemaal Noorse artiesten optreden. Helaas was het wel heel slecht weer. Na het concert zijn we naar het Cultkafeen geweest om warm te worden.

Donderdagavond:
Vandaag was het gelukkig mooi weer, dus gingen we maar weer volleybal kijken. We liepen eerst langs wat velden. Toen zagen we Nederlanders spelen. We gingen nog even verder, want we wilden eigenlijk in het stadion kijken. Maar daar werd alweer de laatste wedstrijd gespeeld, dus gingen we maar Nederlanders kijken. We zaten heerlijk in het zonnetje. Helaas hebben ze verloren.

Zaterdag:
Om 8 uur 's ochtends ging de bus, want om 9 uur begon de 1e wedstrijd in het stadion. We hebben wat Noorse mannen zien spelen en de halve finales van de vrouwen. Het was daar een hele gezellige boel. Veel muziek en cheerleaders. Tijdens de pauze gingen we weg, want daarna begonnen er belangrijkere wedstrijden en moest je meer betalen. Het eigenlijke plan was om naar het strand te gaan, maar we hadden gezien dat er weer Nederlanders moesten spelen, dus bleven we nog maar wat langer. Deze Nederlanders waren Schuil en Nummerdor. Deze wedstrijd hebben ze gewonnen. Er waren nog een paar gekke Nederlanders die heel hard stonden te zingen. Ondertussen hebben we veel gratis drinken gehaald. Na deze wedstrijd wilden we dan eindelijk naar het strand, maar toen reden er geen bussen meer. Dus gingen we maar weer volleybal kijken. Schuil en Nummerdor moesten nog een wedstrijd. Halverwege deze wedstrijd moesten we rennen voor de bus naar huis, want we wilden vanavond uit gaan en we wilden ons nog even omkleden en wat eten.
Om 10 uur ging de bus weer naar Stavanger. Onderweg moesten een paar jongens en een meisje plassen. Dus de busshauffeur stoppen. Ze gingen gezellig met ze allen naast de bus staan en het meisje ging er gewoon tussen zitten. Het
Was heel druk in Stavanger vanwege het volleybal. Het was heel erg gezellig.

Zondag:
De wekker ging 'vroeg' want we namen de bus van 10 uur. Om 11 uur begonnen de wedstrijden. Vandaag alleen mannenwedstrijden en alles in het stadion. Het was heel warm, druk en gezellig! De Nederlanders stonden in de halve finale en die werd live op de Nederlandse televisie uitgezonden. Mijn ouders hebben me op tv gezien!!! We hebben heel hard voor ze geschreeuwd en geklapt. In de halve finale werkte dat, want die wonnen ze. De finale hebben ze helaas verloren van stomme Brazilianen. Na de prijsuitreiking zijn we weer naar huis gegaan en op tijd naar bed.