Druk weekje - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Druk weekje - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Druk weekje

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

16 Mei 2007 | Noorwegen, Oslo

Amber en ik hebben een druk weekje achter de rug.

Dinsdagavond zijn we naar Stavanger geweest weer, want Amber wilde ook goedkope schoenen.
Woensdagavond zijn we met Lena op bezoek geweest bij Mareike om weekendplannen te maken.
Donderdagavond zijn we naar Kvadrat geweest, want die was open tot 12 uur en er zou iets bijzonders zijn. Dat viel wel mee. Er was een band, die een paar nummers speelden en daarna van plek wisselde en weer opnieuw begon. Verder hebben we vrij weinig meegemaakt. Nog wel een jongen achter de kassa erg zenuwachtig gemaakt, wat wij erg grappig vonden, hij waarschijnlijk niet.
Vrijdagavond eindelijk een dag voor onszelf.

Zaterdag hebben we eerst gewerkt. We kregen nog onverwachts hulp van Lars Henrik (hij had vast wel weer iets gedaan waar zijn ouders het niet mee eens waren.) Dus we waren op tijd klaar en konden een uur eerder naar Stavanger. We wilden naar het Mai Jazz dat er deze week in Stavanger was. Het zou tot 4 uur duren stond er in de krant. Toen waren we daar om 2 uur en zagen we dat het pas om 6 uur zou beginnen. We hadden geen zin om daarop te wachten, want we zouden 's avonds ook weer naar Stavanger gaan. We hebben een beetje rondgehuppeld (zoals Amber me net vertelde). Toen zijn we maar eens bij de Burger King gaan eten ipv de Mac Donalds. Maar de volgende keer wordt het gewoon weer de Mac. De Burger King heeft het zo-traag-mogelijk-mensen-helpen-record verbroken. Bovendien was de vent die ons hielp zeer vervelend. Hij probeerde Amber een duurder menu aan te smeren en hij vulde zelf in wat we wilde drinken. (cola) Zei ik wat anders, kreeg ik alsnog cola. Dus maar weer terug gegeven. Wij gaan dus niet meer naar de Burger King.
We waren weer op tijd terug voor de pizza en toen moesten we ons klaar maken voor de avond/nacht, want we gingen eindelijk (volgens Amber) het nachtleven van Stavanger beleven. Mareike ging ook gezellig met ons mee. Lena helaas niet, want ze was ziek. Dit werd een hele belevenis.
We hadden de bus van 10 uur, dit is de laatste bus naar Stavanger. Het begin van de rit was rustig. Toen kwamen er een hele zooi jongeren de bus in die al dronken waren. En niet zomaar dronken, nee stomdronken!! Ze waren heel luidruchtig en asociaal. 1 meisje gooide toen de bus stopte zomaar een lege fles naar buiten op de straat. Toen een wat oudere dame daar wat van zei, kwam er een andere jongen ruzie zoeken met haar. Ik dacht dat gaat nog wat worden.
Glenn Andre had wat plaatsen verteld waar we heen konden gaan. We zijn naar de Crazy Piano geweest, want die was het makkelijkst te vinden. Het was er heel gezellig. Er was live muziek van een piano en de pianist zong zelf. We hebben het heel gezellig gehad en niet al te veel last gehad van de dronken Noorse jongeren. Om 3 uur moesten we weer met de nachtbus naar huis, want dat was de laatste bus. Dat was ook weer een belevenis. We vertrokken een half uur later, want voordat iedereen had betaald en in de bus was. De jongeren waren nog dronkener als dat ze om 10 uur waren (wel een beetje logisch). Ze waren wel wat rustiger. Rond half 5 waren we weer thuis en toen was alweer licht buiten. We kwamen toen ook op het 'slimme' idee om een keer een nachtwandeling te gaan maken. Ja we zijn gek, dat weten ze hier maar al te goed.

Zondag stond er een bezoek aan het klooster op het programma. We moesten eerst met de bus door de tunnel naar een ander eiland en toen 9 km fietsen. Het was heerlijk weer en een hele lekkere fietstocht. Toen we bij het klooster waren, bleek dat het klooster gesloten was, vanwege een konfirmasjon. Toen zijn we maar lekker in het zonnetje gaan zitten en hebben we een paar uur gekletst en gekeken naar de mensen van de konfirmasjon die in apepakjes verstoppertje gingen spelen. Daarna gingen we maar weer terug fietsen en met de bus weer terug naar huis.

Al met al een druk weekje