Een lang weekend, of gewoon vakantie? - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Een lang weekend, of gewoon vakantie? - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Een lang weekend, of gewoon vakantie?

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

26 Maart 2007 | Noorwegen, Oslo

Deze week hadden Amber en ik onverwachts een lang weekend, want we waren donderdag al klaar met werken. We hebben toen ook maar ons hele weekend volgepropt met leuke activiteiten.

Afgelopen vrijdag zijn we wezen wandelen op het eiland Talgje. Dit is een klein eiland naast 'ons' eiland. Het was gelukkig mooi weer. We zijn eerst naar de veerpont gelopen (dit is ongeveer een half uur, toen 10 minuten met de pont en daarna hebben we 4 uur ongeveer gewandelt op Talgje. Onderweg zijn we veel mooie dingen tegengekomen. Het is een erg rustig eiland. Er wonen niet zo heel veel mensen en omdat wij er op een doordeweekse dag waren, was er zo goed als niemand te zien. We hebben heerlijk uitgebreid in het zonnetje zitten lunchen. Op de terugweg op de pont bedachten we dat we eigenlijk niet meer wilden lopen naar huis en met een beetje geluk, zouden we een bus kunnen halen. En die hebben we gelukkig ok gehaald, we moesten wel even rennen, maar het was voor een goed doel.

Zaterdag zijn we gaan winkelen. We hadden nog wat nodig voor ons werk (bikini en pet)en ik wilde heel graag een noorse trui kopen en we hadden nog wat dingen nodig.
Eerst hebben we mijn trui gekocht, want dan wist ik hoeveel geld ik nog over had. En hij is zo gaaf!! Kijk maar naar de foto. Toen moesten we nog voor de bikini voor ons werk. Jaja... Wij werken in onze bikini en we worden nu al bruin! Als de zon schijnt is het in de kas zo 25 tot 30 graden en dat is echt wel warm. En nu is het ook het geval dat je bruin wordt in de kas. Je bent wel gek als je daar niet je voordeel mee doet. We hadden dus een bikini nodig en die hebben we ook gevonden.

Zondag stond er weer een wandeling op het programma. Dit keer gewoon op ons eigen eiland. We moesten eerst met de bus naar Vikevag, 8km verderop (dat gingen we dus niet lopen anders waren we al moe voor we aan de echte beklimming begonnen). De eerste bus ging pas rond 12 uur, dus we konden lekker rustig aan doen. Ook vandaag was het weer heerlijk weer. De wandeling was veel klimmen en veel mooie dingen zien.We hebben echt heerlijk genoten en dit gaan we zeker vaker doen.
Op naar ons volgende weekend, of moet ik zeggen vakantie? Want we hadden een echt vakantiegevoel. Het was puur genieten dit weekend.

Ik ga steeds meer van deze plek houden. Bekijk de foto's en je weet waarom.

• 26 Maart 2007 - 17:46

Karlijn:

Wow mooi zeg, die trui! Wat een mooie kleur! Neem er ook maar eentje voor mij mee ;)
    Ja van zo´n landschap kan je bijna niet anders dan er van gaan houden... Wat leuk dat je er zo in zo´n lang weekend lekker van hebt kunnen genieten!
    En ik zie inderdaad een mooi kleurtje op je wangen, maar ik doe mijn best om je bij te houden, want de zon schijnt hier nu ook lekker.
    Liefs!
    Karlijn

• 03 April 2007 - 19:32

Annemieke:

Ziet er idd heel mooi uit daar. Maarre de vlucht is geboekt. Tot 3 mei.