Sauda - Reisverslag uit Sauda, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Sauda - Reisverslag uit Sauda, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Sauda

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

18 Maart 2007 | Noorwegen, Sauda

Vandaag hebben Amber en ik een bootreis naar Sauda gemaakt. Sauda ligt aan het eind van het Boknafjord, 80 km ten noorden van Rennesoy. De boot zou vertrekken om 10:50 vanaf Stavanger, een mooie tijd zou je zeggen. Aangezien er vrijwel geen bussen rijden op zondagochtend, konden we met de ouders van June meerijden die om 8 uur naar Stavanger gingen. We waren dus al om half 9 in Stavanger. Wat ga je dan doen? Dan ga je een lijst maken met alles wat je wil doen (en dan kom je erachter dat je te weinig tijd heb, maar dat is een heel ander verhaal), je gaat vrienden en familie uit bed sms-en en bellen en je drinkt veel warme chocolademelk om warm te blijven. Er was vrij weinig anders te doen aangezien op zondag hier alles dicht zit.
Toen was het tijd om aan boord te gaan. Het is een tocht van ongeveer 2 uur. We hebben van de omgeving vrij weinig gezien, omdat het ontzettend slecht weer was. Wat wel weer een voordeel was, was dat door de harde wind er veel golven waren en de boot lekker schommelden. We hebben veel lol gehad daarmee. We zagen dus niet zoveel, maar we zagen wel dat het onderweg steeds witter werd. Voor de grap zeiden we: Zal je zien dat het in Sauda sneeuwt. Nou we kregen dus gelijk. In Sauda sneeuwde het inderdaad. We hadden ongeveer een uur om rond te lopen in Sauda. Maar beiden waren we niet gekleed op sneeuw. We hebben toen snel even foto's gemaakt en zijn toen in het hok van taxichauffeurs gaan zitten om weer warm te worden (we mochten niet eens op de boot wachten, flauw he?).
Om 2 uur ging de boot weer terug. Ook nu zagen we vrij weinig, aangezien het nog steeds slecht weer was, maar dat maakt niet zoveel uit, want we gaan nog een keer als het warmer is en alles in bloei staat, want dat schijnt een heel ander gezicht te zijn.
Om 16:15 waren we weer terug in Stavanger. En om 6 uur waren we weer thuis. Het was een leuk dagje.

Dan nog even een berichtje over gister. Ik ging net naar bed, komt June de trap opgerend, al roepend: Christine, Christine. Ik denk, wat heb ik nu weer gedaan? Maar het viel mee. Er kwam alleen maar een boorplatform langs. Dit is geen grapje. Er werd echt een boorplatform vervoerd naar Stavanger. Het was echt een prachtig gezicht. Een heel groot gevaarte met allerlei lichtjes. Wel heel apart. Vandaag kwamen we het boorplatform ook nog 2x tegen in de buurt van Stavanger.


Ps: Wie geeft mij extra fotoruimte cadeau? Want anders kan ik niet al mijn foto's kwijt. Bij voorbaad dank.

  • 18 Maart 2007 - 18:53

    Mama En Papa:

    Christine, leuke foto's van Sauda en de fotoruimte is geregeld. groetjes
    mam en pap

  • 21 Maart 2007 - 09:57

    Karlijn:

    Wel ja anders vaart er even een boorplatform langs :D
    Jeetje sneeuw! Ik heb hier vorige week al in mijn shirt in de tuin gezeten, het zonnetje scheen zo lekker! Maar deze week zijn er echte maartse buien met hagel en harde wind...
    Heb je mijn mail trouwens al een keer gekregen? Ik heb hem echt 4x verstuurd of zo... :S Raar!
    Veel plezier met korfballen!! Is de ring al bevestigd?!
    Liefs,
    Karlijn

  • 26 Maart 2007 - 09:29

    Maria:

    Sneeuw?? Als ik momenteel naar buiten kijk denk ik aan ijsjes van Bernardo's (of Venezia hier in Utrecht). Hihi, lijkt me toch raar als er opeens een boorplatform langs komt. Have fun met korfballen!

    Greets Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Sauda

Aan het werk in Stavanger

Een half jaar aan het werk in de tomatenkassen

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2007

Weer terug

20 Juli 2007

Kjerag

13 Juli 2007

Het weekend van 07-07-07

13 Juli 2007

Newsflash

05 Juli 2007

Beachvolleyball
Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 18298

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: