Introducing korfbal - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Introducing korfbal - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Introducing korfbal

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

17 Maart 2007 | Noorwegen, Oslo

Hallo allemaal

Hier weer een berichtje van mij. De afgelopen week is er redelijk wat gebeurd. Afgelopen dinsdag is Lucia naar huis gegaan. Ze had nog bijna de bus gemist, naar het vliegveld, maar uiteindelijk was ze toch op weg.
Dezelfde dag kwam de moeder van Jakob een paar dagen logeren. Ze is een hele aardige vrouw, die je de oren van het hoofd kletst (in het noors dat wel) en die van koken houdt. Ik heb de afgelopen paar dagen dus veel en lekker gegeten en typisch noors.
Inmiddels ben ik ook van kamer verhuisd. Ik heb nu de kamer waar Lucia eerst sliep. Deze kamer is iets groter en heeft een beter uitzicht. Ik kan nu de zee zien.
Gister kwam de nieuwe working guest. Amber, ook een Nederlandse, die ook nog van korfbal houdt. Kan het beter? Ik heb haar gister meteen rondgeleid door Stavanger, want ik moest nog naar de busterminal daar, want er was iets mis met mijn buskaart. Maar dat is nu allemaal geregeld. Amber is een leuke meid en ik heb al ontzettend veel lol met haar gehad.
Vandaag zijn we weer naar Stavanger geweest. Nu om wat meer rond te kijken met wat beter weer (gister was het echt slecht weer). Al lopend kwamen we op het geniale idee om korfbal hier ook in Noorwegen te introduceren. We zijn op zoek gegaan naar een basketring (die echt niet te vinden zijn in Stavanger). Toen we die hadden gevonden, bedachten we dat het misschien toch wel slim was om eerst even te vragen of we wel zo'n ding mochten instaleren ergens. Gelukkig mocht dat. Wij helemaal blij, want ik mis het korfbal nu toch echt wel. We hoeven nu alleen nog maar een boom te vinden om dat ding te installeren en dan komt het helemaal goed. (Een paal zou nog beter zijn, maar voor nu voldoet een boom ook wel)
En.. Heel belangrijk... Ik heb eindelijk een winkel gevonden die Noorse truien verkoopt, dus volgende week ga ik ff terug naar Stavanger om een Noorse trui te kopen. Ik vind die dingen zo gaaf!!!

Verder gaat met de tomatenplanten alles goed. Ze zijn nu alleen wel zo groot dat we op een karretje moeten staan. Aangezien ik zo lang blijf, mag ik op het elektrische karretje, maar daar komt nog wel een foto van, want het is een beetje moeilijk uit te leggen. Maar ik heb al wel veel lol gehad met het karretje (aangezien ik helemaal alleen was in de kassen deze week en ik me toch moet vermaken). Laten we het noemen 'dansen op pijpen'. Ik heb me in ieder geval best vermaakt. En het gaat nog steeds door.

Het is inmiddels droog buiten, dus nu moeten we wel een boom kunnen vinden. En dan kunnen we korfballen.

Tot de volgende keer!!

Ps: 1 tip, eet geen schepsnoep in Noorwegen het smaakt niet, maar het levert wel hilarische momenten op.

  • 17 Maart 2007 - 18:28

    Thomas:

    Hoi Christine!

    Aan je verhalen te horen ben je wel echt aan het inburgergeren en met een Noorse trui ben je straks ook niet meer te onderscheiden ;-).Klinkt echt superleuk!
    En kan je zomaar al dat Noorse gebabbel van de moeder van Jakob al verstaan? Knap hoor!
    Heb je ook al Romegrot (ik kan geen streepjes door de o's zetten) gegeten? Ik vond dat echt lekker...

    Nou ik ben al weer benieuwd naar wat je nog meer gaat beleven. Ik kom waarschijnlijk deze zomer ook naar Noorwegen. Wie weet ook wel in de buurt.

    Groetjes,

    Thomas

  • 17 Maart 2007 - 19:41

    Arnold Jr:

    korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal korfbal wat een sprot! =D papa vindt het ook geweldig dat je daar iets met korfbal gaat doen. Veel plezier met je ring! groetjes, broertje

  • 20 Maart 2007 - 17:09

    Annemieke:

    He Christine, zal ik in mei een korf meenemen?
    Groetjes

  • 25 Maart 2007 - 15:19

    Karlijn:

    Hee wat lees ik nou in je msn naam? Een mooie trui gevonden? FOTOOOOOOO!!!!!!!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Aan het werk in Stavanger

Een half jaar aan het werk in de tomatenkassen

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2007

Weer terug

20 Juli 2007

Kjerag

13 Juli 2007

Het weekend van 07-07-07

13 Juli 2007

Newsflash

05 Juli 2007

Beachvolleyball
Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 18307

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: