Vakantie - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

17 April 2007 | Noorwegen, Oslo

Amber en ik zijn afgelopen weekend op vakantie geweest.

Vrijdag zaten we om half 10 op de fiets om naar het andere huis van de familie Eike te gaan. Dit huis is gelegen op een eilandje hier in de buurt. We zaten dus op 2 oude fietsen, die niet meer helemaal 100% werken en die bovendien te laag zijn (maar daarover later meer)Om 10.10 uur vertrok de veerboot naar Finnøy. Daar aangekomen mochten we 6km fietsen naar de andere veerboot. In Noorwegen loopt niks vlak, dus ook Finnøy niet. Aangezien onze fietsen te klein waren en de versnellingen het niet doen, hebben we sommige stukjes ook gelopen. Maar dat maakte toch niet uit, want we hadden ruim de tijd. In Judaberg (plaats waar de boot vertrok), mochten we nog een uur wachten, maar het zonnetje scheen lekker, dus dat was wel best. (Jullie lekker weer, wij ook!) Toen mochten we ruim een uur met de boot naar Nesheim, plaats op het eiland waar ook het huis staat. Amber en ik waren beiden nog niet in het huis geweest, maar we hadden de route uitgelegd gekregen. En we hadden al een foto gezien van het huis. Het was ongeveer 2km fietsen (waarvan 0,6km lopen, omdat de helling zo steil was) Het huis wasniet te missen. Het lijkt sprekend op de foto. Toen moesten we eerst op zoek naar de sleutel, want die was verstopt. Die lag netjes op de vertelde plaats, dus dat was makkelijk. Het is echt een heel gaaf huis! Helemaal van hout, met een balkonnetje en een trappetje, een enorme keuken, een grote huiskamer en ze hebben letterlijk een 'koelkast'. En een prachtig uitzicht. We hebben lekker even rondgesnuffeld daar. Toen zijn we eerst maar boodschappen gaan doen. We kwamen Jakobs moeder nog tegen, die woont ook daar op het eiland. Op de weg terug, toen we de helling weer op aan het lopen waren, ging het stuur van de zwarte fiets (we hadden een rode en een zwarte) vastzitten. We konden amper meer sturen. Levensgevaarlijk, maar we hebben het overleefd. De rest van de dag hebben we het rustig aan gedaan.
Zaterdag hebben we eerst weer boodschappen gedaan, want we waren nog wat vergeten. Inmiddels was het stuur van de zwarte fiets het spontaan weer gaan doen. We hadden een fietstocht op het programma staan, maar met onze fietsen hadden we daar geen behoefte aan. We hebben weer lekker rustig aangedaan. In de loop van de middag besloten we om toch even te gaan wandelen. We zouden alleen tot het einde van de straat gaan, maar het werd een tocht van 7,5km rond het eiland. Dit is een veel mooier eiland als waar we op wonen. het is er veel groener en veel rustiger. 's Avonds hebben we lekker gekookt en van het zonnetje genoten. In de loop van de avond gingen we ons vervelen. En toen zijn we helemaal los gegaan op muziek. Dit heeft hilarische foto's opgeleverd en een filmpje.
Zondag was het weer een mooie dag. We hebben 's ochtends lekker van de zon genoten. Toen een korte wandeling van ongeveer 4km gemaakt. Je kan merken wat we gewend raken aan het lopen. Zonder moeite lopen wij een steile helling op. We hebben nog heerlijk uitgebreid geluncht. Toen was het alweer tijd om terug te gaan. We hadden om 16.30 de boot terug. Op Finnøy hadden we 1 uur en 20 minuten om bij de andere boot te komen. Dat is genoeg zou je zeggen. Nu was het geval dat de rode fiets er spontaan mee opgehouden was. Je kon trappen wat je wil, maar je kwam geen meter vooruit. Na een kwartier geprobeerd te hebben de fiets weer aan de praat te krijgen, zijn we maar gaan lopen. Dat wil zeggen omhoog lopen, omlaag op de fiets zitten. Op 2km voor het einde zag ik dat de versnelling anders stond. Die terug gezet en toen deed de fiets het weer. Dat moeten we onthouden voor de volgende keer. Uiteindelijk waren we ruim op tijd voor de boot. Wat mazzel was.. Mijn buskaart (waarmee je ook gratis met de boot en trein kan) was verlopen, maar beide keren hoefde ik alleen maar mijn kaart te laten zien en gingen ze niet de datum controleren. Hihi! Rond 7 uur waren we weer thuis. We hebben echt even vakantie gevierd en we gaan echt nog een keer terug

• 17 April 2007 - 17:38

Amber:

Haha.. Heerlijke foto's :). Jij hebt wel een goed verslag staan zeg! Het duurt misschien wel 1 dag langer maar dan heb je ook wel een leuker verhaal! haha.. Ik zie je zo wel weer, als we beide onze kamer uit gaan ;).. vi ses snart!

• 17 April 2007 - 18:09

Karlijn:

Jeeeeeeeeee wat een gaaf huis!!! Als je nog eens zo'n vakantie plant moet je dat even van te voren laten weten, dan pak ik meteen het vliegtuig en doe ik met jullie mee! Wat tof zeg, dat jullie daar heen mochten. Ach, nog "maar" 2 maanden (boehoehoe) en dan heb ik ook vakantie...
    Zijn de tomaten inmiddels ook al rijp of houden jullie alleen maar vakantie? ;)
    Liefs!
    Karlijn

• 26 April 2007 - 13:24

Maria:

Hihi, wat een heerlijke foto's... Me likes doing crazy. Lekker zeg,om even met z'n tweetjes ertussenuit te gaan. Klinkt echt super!

Greets Maria