Pasen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

11 April 2007 | Noorwegen, Oslo

Afgelopen werk hebben we veel te hard gewerkt, want we hadden donderdagmiddag al weekend. Wel lekker. Donderdagmiddag tijdens de lunch kregen we allemaal van June een chocolade paashaas. Die was erg lekker.

Vrijdag zijn we gaan zwemmen in zwembad Havanna in Sandnes. Het duurt ruim 1.5 uur voordat je daar bent. Wie in Nederland is zo gek om te gaan zwemmen in een zwembad 1.5 uur verderop. Dat is als je in Ede woont, zeggen: "Ik ga een middagje zwemmen in Groningen" Maar hier doe je dat gewoon. Amber en ik waren nog nooit in Sandnes geweest, maar we hadden wel even op de kaart gekeken waar het zwembad ongeveer lag. Toen zijn we onderweg gegaan, maar geen van beiden was zo slim om de plattegrond ook mee te nemen. Dus wij stappen in Sandnes uit de trein, zonder te weten waar we heen moeten. We wisten dat het zwembad aan de linkerkant van het water lag en het station aan de rechterkant. Zo ver waren we al wel. Dus eerst maar op zoek naar het water. 'Ok, gevonden..' Nu om het water heen lopen naar de andere kant. 'Ok, ook gedaan..' We dachten dat er wel bordjes zouden staan met het zwembad aangegeven, maar dit was niet het geval. 'Dan gewoon de weg maar volgen?''Ja, laten we dat maar doen.' Toen zagen we een heel groot bord staan met de naam van het zwembad! We hadden het zwembad gewoon in 1x gevonden. Het was een groot zwembad, maar ze hadden geen groot zwem-bad. Het waren kleine zwembadjes met verschillende glijbanen en een waterslagbad en een buitenbad op zolder. Het was wel leuk. Wat helemaal leuk was, was het 'roman bath' Dit was een gedeelte van het zwembad, helemaal gebouwd als romeins badhuis. Hier hadden ze een klein zwembad, verschillende bubbelbaden en een turks stoombad. En het beste gedeelte was, dat er geen kinderen onder de 18 in mochten. Het was er heerlijk rustig. We zijn er de hele middag geweest en hebben er ook lekker gegeten en rond een uur of 7 gingen we naar huis en rond een uur of 10 waren we thuis. (dat krijg je als de bus maar 1x in de 2 uur gaat)

Zaterdag hadden we een redelijk rustig dagje gepland. We zijn eerst naar Stavanger gegaan en naar Kvadrat, want we hadden nog wat dingen nodig. En 's middags rond half 5 zouden we naar de film gaan. Om 3 uur waren we als klaar met alles dus konden we nog 1.5 uur wachten. We zijn naar Epic Movie geweest. En die is zo slecht. Daar hoef je echt niet heen. Gelukkig hadden we 's avonds weer June's overheerlijke pizza om onze teleurstelling te vergeten.

Zondag was het pasen. We zijn die dag naar een katholieke kerkdienst geweest. Dat was een hele belevenis. We (Amber en ik) wilde graag naar een engelse kerkdienst met pasen. Die was alleen in Stavanger om 9.30. We zouden dan de bus van 8.15 moeten hebben, maar die vertrok alleen uit een dorpje 8 km verderop. Dat was geen probleem, we zouden gewoon op de fiets naar dat dorpje. Toen we dit bedachten was het prachtig weer... Toen we zondagochtend om half 8 vertrokken, sneeuwde het. Ja.. We hebben zo dubbel gelegen. Dit kon alleen ons overkomen. We zijn wel gewoon gegaan.De kerkdienst was een hele ervaring. Ik was nog nooit naar een katholieke dienst geweest, maar het was erg leuk om mee te maken. Het was wel een redelijk strenge dienst.

Voor de middag hadden we niks gepland. Heerlijk rustig middagje dachten we. Mooi dat we ons 's avonds aan het vervelen waren. Toen gingen we maar Twister spelen. En dat was erg veel lol.
Gelukkig mogen we morgen weer werken.

O ja. De 1e rode tomaten zijn gevonden. Het gaat nu dus echt beginnen.

Ps: Als jullie een andere kijk op onze belevenissen willen, kijk dan ook eens op: www.ambertamara,web-log.nl

• 13 April 2007 - 19:43

Esther:

Die paashaas lijkt op de mijne :O
    maar die van mij had groene kleertjes :D
    ziet je nog in de sneeuw?
    We krijgen 25 graden van het weekend hier? (morgen dus
    oh wist je al dat ik weer naar japan ga in juni? heb mn ticket geboekt :) jeej.

• 16 April 2007 - 17:47

Riëtte:

Zie ik daar een heuse paashaas???? Whaaaa lekker!! Ik mis ze wel hoor..en de oer Barneveldse haantje pik! We hebben hier wel easter eggs, maar niemand die ze voor me wil verstoppen..snik! Was toch leuk geweest, eieren zoeken in Kaapstad..
    Anyway, ik lees dat je nog steeds met veel plezier werkt, en het ontzettend naar je zin hebt! Hoihoihoi! Goed zo meid :D makes me happy 2!!

Live life, love and enjoy!

Liefs van mij

ps: de winter komt er aan...brrr...ik wil ook zo'n noorse trui!! whaha, met je noorse trui in het zuiden :P