Vissen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Vissen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Vissen

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

03 Maart 2007 | Noorwegen, Oslo

Vandaag ben ik wezen vissen. Het klinkt heel suf, maar het was eigenlijk heel leuk. Lucia gaat volgend weekend weg en er was beloofd dat ze nog een keer zou vissen. Dat moest dus dit weekend gebeuren.
Samen met Jakob en Willy Olav gingen we op weg. Ze hebben een eigen boot, hiermee gingen we vissen op zee. Een eigen boot is wel heel gaaf!!
Eerst moesten we een stuk varen. Het was eigenlijk best fris, maar het weer was wel lekker.
Toen gingen we vissen. Niet met een hengel, maar met een draad met meerdere haakjes eraan en onderaan de draad een kogel. Eerst laat je de draad tot de bodem zakken. Je weet dat je de bodem hebt geraakt als de draad niet meer strak gespannen staat. Hierna haal je de draad ongeveer 8 meter weer naar binnen. Daarna laat je de draad weer los, zodat hij weer naar de bodem zakt. Dit herhaal je net zolang, totdat je meer weerstand aan je draad voelt. Je kunt controleren of er echt een vis aanzit, door de draad weer los te laten. Als de draad niet naar de bodem zakt, dan heb je beet.
In het begin wilde de vis niet echt happen bij Lucia en mij. Toen dacht Willy Olav dan doe ik het zelf maar. Hij had in 1 keer beet. Dit was maar een klein visje. Toen we naar een paar minuten niks meer hadden gevangen, gingen we naar een andere plek. Weer was het Willy Olav die beet had. Dit keer was het wel een grote vis (van ongeveer een halve meter, denk ik). Het is echt niet grappig als jij, steeds aan het proberen bent een vis te vangen en Willy Olav plukt ze zo uit het water als hij aan het vissen is (Lucia en ik waren het grootste gedeelte van de tijd aan het vissen, Willy Olav soms.)
Ondertussen had Jakob de vissen gedood en ontdaan van kop en ingewanden. Dat ziet er heel vies uit. Hij had de kop op de rand van de boot laten liggen, en hij was nog aan het ademen, dat was wel raar.
Het duurde een tijdje voordat we weer beet hadden, maar toen had ik beet. Whoehoe mijn eerste vis op zee gevangen. Hij was niet zo groot, maar het was een vis. Het enige was dat ik het haakje door zijn ooglid had geslagen, hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet. Voordat ik deze vis had gevangen, heb ik eerst Lucia en mezelf aan de haak geslagen. Niet zo slim. De lijnen van Lucia en mij raakten in de knoop onderwater (2x zelfs, en Willy Olav de 2e keer maar denken dat het een vis was). Hoe ik mezelf aan de haak heb geslagen? Ik moest de draad met de haakjes buitenboord hangen, maar 1 haakje bleef in mijn handschoen hangen. Het viel dus (gelukkig) wel mee.
Uiteindelijk heeft Lucia ook een vis gevangen. Zij heeft de hare ook schoongemaakt. Daar heb ik me nog maar even niet aangewaagd, maar dat komt vast nog wel. Ze gaan in de zomer vaak vissen.
Na ongeveer 2 uur vissen, was het wel genoeg geweest. Het weer begon ook wat minder te worden. Op de terugweg moesten Lucia en ik ook nog even proberen om de boot te besturen. Ik mocht eerst en ik was iets te enthousiast met het gas geven. Ik had Lucia bijna overboord, die was net even wat aan het pakken, toen ik optrok, maar alles ging goed. Het is echt wel gaaf om een boot te besturen. Wel is het wat anders als een auto, maar ik zal het vast wel leren.
Nu ben ik lekker thuis. We gaan zo pizza eten, want dat is een traditie hier in huis.

Tot de volgende keer!

  • 07 Maart 2007 - 16:32

    Maria:

    Hey christin!

    Cool zeg, vissen! Klinkt echt tof, al je verhalen Fijn ook dat het zo gezellig is. Have fun!

    Greets Maria

  • 16 Maart 2007 - 20:29

    Opa:

    Hoi Christine,

    leuk dat jij jezelf ook nog aan de haak had geslagen. Ben inmiddels aangemeld om jouw gebeurtenissen te volgen op internet. Groetjes, Ariën

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Aan het werk in Stavanger

Een half jaar aan het werk in de tomatenkassen

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2007

Weer terug

20 Juli 2007

Kjerag

13 Juli 2007

Het weekend van 07-07-07

13 Juli 2007

Newsflash

05 Juli 2007

Beachvolleyball
Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 18249

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: