Wat een week - Reisverslag uit Kragerø, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Wat een week - Reisverslag uit Kragerø, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Wat een week

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

14 Juni 2015 | Noorwegen, Kragerø

Zo ben je in Nederland en zo zit je om half 10 's ochtends op een treinstation in Noorwegen. Een beetje onrealistisch is het wel, maar absoluut niet onprettig. Van de treinreis naar mijn bestemming heb ik niet veel meegekregen, want als je om half 10 al in Noorwegen ben, dan moet je ook heel vroeg zijn vertrokken, dus ik had wat slaap in te halen. Nu zit ik ergens in de middle of nowhere en het is hier prachtig. Het is zover van de bewoonde wereld dat de trein niet op het station zou stoppen als niemand eruit zou hoeven. Dus ik moest nog op zoek naar een conducteur om te vragen of hij me er toch uit zou willen laten.

Voor degenen die het nog niet weten, ik doe deze zomer vrijwilligerswerk op een boerderij in het zuiden van Noorwegen (in de buurt van Neslandsvatn) en ondertussen probeer ik hier werk te zoeken. De afgelopen dagen heb ik kennis gemaakt met de familie voor wie ik zou werken, ik ben bekend geraakt met de boerderij, de dieren en de omgeving. Het is een boerderij in opbouw, gekocht door de eigenaren afgelopen herfst en er is nog veel te doen. Ze hebben momenteel 31 kippen en 4 varkens en een kleine moestuin. Wij (Jay (een andere woofer, dat is de organisatie via wie ik dit werk heb gevonden) en ik) hebben de zorg voor de dieren en daarnaast andere voorkomende klussen. Dit zal veel constructiewerk zijn, want praktisch geen van de verblijven hier is nog klaar. Het huis waar wij zitten, hebben ze in allerijl klaar gemaakt voor ons, maar nog niet overal is elektriciteit en we hebben geen stromend water. Er is dus zat te doen deze zomer.

Het weer is echt fantastisch geweest de afgelopen dagen, dus buiten werken is geen straf. We zijn voornamelijk bezig geweest met de routineklussen, aangaande de dieren. Daarnaast wat kleine andere dingen. Ook hebben ze ons meegenomen op een boottocht, want we zitten vlakbij een groot meer, en bij de zee. Deze trip ging over zout water. Gisteravond hebben we brood gebakken en worstjes geroosterd boven een vuur. Deze dagen waren echt heel ontspannen. Ik verwacht dat de komende week wel wat meer verwacht wordt van ons, maar dat krijgen we morgen te horen.

Ik heb al zoveel beleefd deze week, dat het teveel is om allemaal te beschrijven, maar ik denk dat ik me wel ga vermaken deze zomer.

  • 14 Juni 2015 - 12:02

    Herma :

    Hey, Christine, het ziet er allemaal goed uit, genieten maar.xxxx

  • 14 Juni 2015 - 21:46

    Jet:

    ohh wow, ziet eruit als een heerlijk plekje!! geniet ervan!!

  • 15 Juni 2015 - 00:27

    Ara:

    Fantastisch Christine! Looks absolutely beautiful and stunning :) Super om te lezen dat je weer in Noorwegen zit! Hugs xx

  • 15 Juni 2015 - 00:27

    Ara:

    Fantastisch Christine! Looks absolutely beautiful and stunning :) Super om te lezen dat je weer in Noorwegen zit! Hugs xx

  • 15 Juni 2015 - 00:27

    Ara:

    Fantastisch Christine! Looks absolutely beautiful and stunning :) Super om te lezen dat je weer in Noorwegen zit! Hugs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Kragerø

Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 18275

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: