Update - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Update

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

11 Augustus 2008 | Noorwegen, Trondheim

Hei, hei

Hier weer een berichtje vanuit het zonnige Noorwegen. Ik zit hier nu al bijna weer een week en wat ik voornamelijk heb gedaan, is de toerist uithangen.

Woensdag heb ik eerst nog even wat dingen geregeld en ben ik 's middags naar het centrum geweest. Trondheim heeft een heel gezellig centrum. Er is hier op het moment een festival gaande, dus ik had er ook nog live-muziek bij.
Donderdag ben ik thuis geweest, beetje rustig aangedaan en alles hier op orde brengen. 's Avonds heb ik Nepalees gegeten. Mijn huisgenoot had een afscheidsetentje voor wat vrienden en aangezien ik nog geen eten had gemaakt, mocht ik mee-eten. Het was heel gezellig en lekker.
Vrijdag was ik de ubertoerist. Ik ben eerst naar de haven gelopen, want ik wilde het water wel eens zien. Daarna ben ik weer het centrum ingegaan. Daar heb ik de cathedraal bezocht en het paleis van de bischop. Zo was ik toch weer een hele dag bezig.
Zaterdag en zondag rustig aangedaan. Geprobeerd de Olympische Spelen te volgen. Dit is niet te doen!! Vanwege rechten mogen de beelden van de Nederlandse tv alleen vanuit Nl worden bekeken. Beetje jammer. Ik doe het nu maar met de Noorse tv. Maar die laten lang niet alle Nederlanders zien, dus het is een beetje behelpen hier. Maar ik heb net wel Deborah Gravenstijn ziver zien winnen met judo.
Verder vermaak ik me hier wel. Al kan het wel saai zijn, omdat ik nog vrij weinig mensen ken.

Daar gaat verandering in komen. Deze week begint de orientation week voor buitenlandse studenten. Het is een week programma dus ik ben benieuwd. Vanochtend was registration day. Moest je allerlei papieren en een informatiepakket ophalen. De hele week had ik nog geen andere Nederlanders gezien, maar vandaag kwam ik spontaan in een heuse clan terecht. Doe mij toch maar geen Nederlanders, maar andere nationaliteiten.

Tot zover mijn belevenissen van afgelopen week. En zoals jullie hebben kunnnen zien, heb ik inmiddels foto's toegevoegd.

Ik heb nog wel voor de liefhebbers, die mij eventueel een kaartje zouden willen sturen mijn adres:

Christine Hendrikse
Herman Kragsvei 21 - 41
7050 Trondheim
Noorwegen

Ik verwacht veel post hier. Dat jullie het weten.

Dan nog wat persoonlijke mededelingen:

Maria, Karlijn en Jet: de fotoposter die ik van jullie had gehad voor mijn vorige reis, hangt weer boven mijn bed hoor. En het boekje, daar ben ik in begonnen met schrijven, maar daar is dan ook alles meegezegd.

Spelers van Parabool 3: hetzelfde geldt voor jullie foto die ik op de familiedag heb gekregen. Ook deze hangt boven mijn bed.

Lieve broer en zus: het zij jullie vergeven dat jullie zijn gaan werken ipv mij uitzwaaien. Ik heb heerlijk gelachen om de reacties erop.

Pap en mam: bedankt voor de extra fotoruimte.

Amber: ik heb eindelijk een Coop gevonden en ik ga vanmiddag kijken of ze die hele lekkere chocola nog verkopen.





  • 12 Augustus 2008 - 07:50

    Maria:

    Wow, super dat je de poster weer meegenomen hebt! Klinkt goed, lekker toeristje spelen, heb ik hier gister ook gedan (voor het eerst in drie weken...). O, en als je geen Nederlanderswilt zien (of blanken at all), kan ik je Manila zeker aanraden.. Lekker man, een beetje rondbanjeren door een mooie stad. Hopelijk leer je snel wat mensen kennen!

    Ciao!

  • 15 Augustus 2008 - 17:40

    Broeder:

    Fassinatie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 18311

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: