Jaja ze is weer onderweg - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Jaja ze is weer onderweg - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Jaja ze is weer onderweg

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

05 Augustus 2008 | Noorwegen, Trondheim

Welkom allemaal,

Voor iedereen die mijn website al wel kent en voor alle andere die er nog nooit geweest zijn. Vanaf heden zijn mijn avonturen in het prachtige Noorwegen weer te volgen. Dit keer niet vanuit Stavanger maar vanuit Trondheim.

Het begon allemaal maanden geleden.. Net begonnen aan mijn studie Scandinavische talen en culturen, kwam mij ten ore dat de mogelijkheid er was om een deel van de studie in Noorwegen te volgen. Helemaal stapel op dat land na mijn vorige reis, moest en zou ik dus zo snel mogelijk weer terug gaan, maar nu gesubsidieerd. Ik op onderzoek uit. De eerstvolgende mogelijkheid was het hele 2e jaar van mijn studie daar volgen. Dus heb ik alles op alles gezet om dat voor elkaar te krijgen (1 voorwaarde ervan was namelijk dat ik mijn P moest halen). Maandenlang opgesloten gezeten om te leren, vrienden en familie zagen mij amper nog en zelfs het sporten schoot er soms bij in (en iedereen die mij kent weet hoe serieus het dan is). Maar uiteindelijk was het toch ergens goed voor. Ik haalde al mijn tentamens en kon alles gaan regelen. Zij het niet dat ik 3 dagen voor ik op vakantie ging, mijn laatste cijfer terug kreeg en 7 dagen nadat ik terug kwam van vakantie alweer in het vliegtuig zou zitten. Ik kan je zeggen, dat is verrekte weinig tijd om vanalles te regelen. En helemaal niet als de RUG zijn website en werknemers niet in orde heeft en ik dus 2X voor niks op en neer naar Groningen ben gereist. Weer 2 dagen weg, die veel beter besteed hadden kunnen worden. (Ja ik was gefrustreerd). Maar uiteindelijk is alles zo goed als gelukt.

En toen was het ineens de dag van vertrek. 's Ochtends op het vliegveld alleen maar uitgezwaaid door mijn ouders, aangezien mijn broertje en zusje geld verdienen belangrijker vinden dan hun zus die voor een jaar weggaat uitzwaaien. Ik ken mijn positie wel weer. Het vliegtuig vertrok redelijk op tijd. En omdat ik zo hou van het opstijgen en landen van een vliegtuig, maakte ze nog een tussenstop in Oslo. (Eigenlijk moest ik gewoon overstappen). Daar werd ik als een beroemdheid onthaald. Er werd zelfs omgeroepen dat ik moest boarden voor mijn vlucht naar Trondheim. En ik maar zwaaien en lachen. Toen ik vond dat het vliegtuig lang genoeg op me gewacht had, ben ik maar aan boord gegaan. Toen bleek dat er nog een mankement in de cockpit zat, maar toen dat ook was opgelost, konden we eindelijk gaan.

Rond een uur of 2 was ik op Trondheim vliegveld. En vanaf daar moest ik nog naar mijn kamer komen. De busreis daarheen was niet zo interessant, maar wel lang. Rond half 4 was ik bij Moholt (soort studentenstad, studentby in het noors). Daar kreeg ik mijn sleutel en ik was zo blij, want mijn kamer is ook gewoon op Moholt. En daar zit ik nu.

Mijn kamer is 10 m2 en is sober ingericht. Ik zal binnenkort wel wat foto's maken. Ik heb 3 huisgenoten, 2 jongens en 1 meisje (die heel toevallig ook Christine heet). Volgens mij ga ik mij de komende tijd hier best vermaken.

Morgen staat er een dag in de stad op het programma. Kijken wat hier te doen is en dingen regelen.

Tot snel

Ps: bovenstaande verhaal krijg je na een dag verreist te zijn en als je half slapend achter je computer zit om een verhaaltje te typen (en ja ik moest het wel vandaag doen, anders doe ik het niet en nu heb je iig nog een leuk verhaaltje, vind ik ten minste wel) En nu zal ik stoppen, want het begint nu echt heel onzinnig te worden

  • 05 Augustus 2008 - 18:43

    Karlijn:

    Onzinnig?!?! Helemaal niet! Superleuk om te horen hoe je weer voet aan land hebt gezet in Noorwegen, en plaats inderdaad maar gauw foto's :D

    Veel succes en plezier met inburgeren daar!

    liefs
    Karlijn

  • 05 Augustus 2008 - 19:29

    Arien:

    hoi Christine,

    leuk om van je te horen uit Noorwegen. Zal al je verhalen en belevenissen weer volgen.

    Die broer van jou is ook een lekker jong joh. Zal hem wel ff via Hyves een krabbel toesturen.

    Heel veel suc6 met je 2e jaar en ook veel plezier toegewenst.

  • 06 Augustus 2008 - 18:04

    Broertje Van C:

    Ja ik kan toch m'n loopbaan niet op het spel zetten omdat jij iedere 3 maanden verhuist? Nu bleef ik vasthouden en hop, vandaag mooi gepromoveerd. Vanaf morgen 8 uur deel ik de orders uit!

    Wel mooi verhaal al, ben benieuwd naar de volgende avontuen! Nu al nieuwe schoenen vind ik wel snel al hoor!

    tot de volgende reactie! greotjes van je broertje

  • 10 Augustus 2008 - 13:48

    Herma:

    Hey,
    Leuke foto's van Trondheim. Wat een uitzicht over dat Fjord. Hoe zou het er uitzien in de sneeuw in november?Lopen je schoenen lekker? Ik vind ze heel erg leuk.

    liefs mam

  • 11 Augustus 2008 - 05:40

    Amber:

    Hey Christine,
    Jeetje wat leuk dat je voor een jaar in Trondheim zit! Ik ben best wel een beetje jalours... Ik ga proberen je te volgen want ik ben wel benieuwd hoe het is om er ook daadwerkelijk te leven! Heel veel plezier en geniet ervan!
    Liefs Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 18316

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: