Tomaten kweken - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Tomaten kweken - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Tomaten kweken

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

05 Februari 2007 | Noorwegen, Oslo

Zaterdag ben ik begonnen met werken. We kregen de tomatenplantjes en die moesten dezelfde dag nog de grond in. De hele familie was thuis dus we hebben met z'n allen de plantjes in de grond gezet. Dit was een behhorlijk karwei, want het zijn een paar duizend plantjes, maar het werk was wel simpel.
Zondag moest ik weer werken, want allen plantjes moesten worden vastgebonden aan een touwtje, want anders dan vallen ze om. Ook dit ging weer met de hele familie, en dat is een gezellige boel, aangezien zij met z'n 6en zijn en dan zijn er nog 2 working guests dus.
Vandaag waren alleen Lucia (de andere working guest) en ik in de kas. We mochten de plantjes kaal gaan plukken. Tussen de bladeren zitten nieuwe toppen, die weer uit kunnen groeien tot nieuwe tomatenplanten dat willen ze niet. Dus Lucia en ik gaan voor de 3e keer alle plantjes langs, nu om ze kaal te plukken. Dit zal vast niet de laatste keer zijn. Met dit plukken zijn we nu zeker de rest van de week nog bezig. We hebben nu 4 rijen gedaan en het zijn er 20 dus reken maar uit. Maar je hoort mij niet zeuren. De zon scheen vandaag en we hadden sneeuw. In beide kassen hebben we ook een radio, dus dat komt helemaal goed. Morgen gaan we weer vrolijk verder.

  • 07 Februari 2007 - 16:30

    Casper:

    Mooie actiefoto. :) Volgens mij kom je straks met een hoop expertise thuis, dan kan Nederland nog een hoop van je leren.

  • 07 Februari 2007 - 17:36

    Willem-Loran:

    WAT BEN JIJ STOER!!!!

    Serieus, ik heb zoooooooh veel bewondering voor je. Echt een prima ervarinkje lijkt mij. IKKE IS JALOERS! Het wonder schone Noorwegen... prachtig prachtig! Gaat alles prima met je? volgens de laatste berichtjes te horen wel. Echt een HEEEEEEEEEEEEEELE DIKKE KUS VAN MIJ, VAN UIT HET BAR VERVELENDE NEDERLAND! smakkie :p

  • 09 Februari 2007 - 11:48

    Maria:

    Hey Christine!

    Leuk man om de foto's te zien. Wat een werk om al die plantjes 500 keer langs te gaan. Volgens mij ga je tomaten veel meer waarderen als je terug bent :) Hoe is de familie, en de andere working-guest? Leuke mensen?

    Greets Maria

  • 12 Februari 2007 - 12:52

    Riëtte:

    Hee! Zo te zien heb jij het naar je zin!! Hoe zijn de mensen om je heen, prettig om mee te werken?
    Wat een boel tomatenplantjes..dat wordt plantjes tellen in plaats van schaapjes!

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, en dat je zo goed terecht bent gekomen :)!

    Zie dat je ook sneeuw hebt :D whaaaa das gaaf! ik mis sneeuw wel een beetje, maar goed, zon hier is ook heerlijk!

    enjoy de plantjes, verzorg ze met liefde!

    tot snel spreeks, en groeten aan je ouders vanuit ZA!

    Liefs,

    jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Aan het werk in Stavanger

Een half jaar aan het werk in de tomatenkassen

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2007

Weer terug

20 Juli 2007

Kjerag

13 Juli 2007

Het weekend van 07-07-07

13 Juli 2007

Newsflash

05 Juli 2007

Beachvolleyball
Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 18312

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: