Yo ho, yo ho, a pirate's life for me - Reisverslag uit Kragerø, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Yo ho, yo ho, a pirate's life for me - Reisverslag uit Kragerø, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Yo ho, yo ho, a pirate's life for me

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

07 Juli 2015 | Noorwegen, Kragerø

Afgelopen week was een rare week. We hebben weer een paar nieuwe aanwinsten. Een meisje uit Duitsland/Oostenrijk, een meisje uit Hongarije en een man uit Polen. We zijn nu dus met 7 Woofers. We zijn begonnen aan het hek voor de varkens. Daar zijn de meiden de hele week mee bezig geweest (voor zover we hoefden te werken op een dag) en de jongens zijn naar Skien (een stadje op een uur rijden) gegaan, om daar klussen te doen. Het hek voor de varkens schiet al op en zal deze week afgewerkt worden. De mannen waren dus in Skien en dinsdagavond zijn wij daar ook naartoe gereden om pizza te eten. All you can eat.

Het was warm deze week. Normaal gesproken starten we om 10 uur, maar deze week zijn we vroeger begonnen, zodat we op het heetst van de dag een lange pauze hadden. Woensdag hebben gewerkt van 8 tot 12 en na de lunch zijn we lekker gaan zwemmen in het meer vlak in de buurt. Het is nogal een hachelijke onderneming om er te komen, want er is een soort van pad, maar dat is helemaal overgroeid. Je moet dus bukken en takken ontwijken en af en toe op stenen staan. Mijn benen zitten nu ook weer helemaal onder de krassen. Op slippers dit ondernemen, was achteraf gezien niet helemaal het slimste idee. Maar ja.. We hebben het overleefd en de beloning was groot. Een prachtig uitzicht over het meer en heerlijk water om in te zwemmen.. Zodra je voorbij de enorme sliblaag bent die de rivier met zich meebrengt. Ik kwam erachter (want ik was de enige die zo gek was om gewoon door te zetten door die sliblaag) dat je vanaf de rotsen meteen in diep water terecht komt en je dus nergens last van heb. Moet je wel eerst even over een zooitje rotsen klimmen. Maar ik heb lekker een uurtje gezwommen. Daarna nog 2 uurtjes werken en de dag zit er weer op.

Donderdag was Randi (de vrouw des huizes) jarig en na de boerderij klaar te hebben gemaakt voor de visite zijn we weg geweest met de boot. Het was een girls day out. Alleen Randi, haar twee dochters en de vrouwelijke Woofers. Het was heerlijk. We zijn met een andere boot gegaan dit keer, dus niet met de zeilboot. We zijn naar Kragerø gevaren. Vlak voordat we daar waren, is de boot stilgelegd en hebben we een verfrissende duik in de zee genomen. Dat is wel gaaf vanaf een boot in het open water springen. Het weer was weer fantastisch. We zijn ook nog Kragerø in geweest en daarna weer terug met de boot. Maar niet voordat we nog snel even een verkwikkende duik hadden gemaakt.
's Avonds hadden we een barbecue en Randi had wat familie over. Er was niet alleen vlees maar ook heel veel taart. Daar zijn ze echt goed in hier. Ik had namens de Woofers nog een kaart in elkaar geknutseld, zodat we niet met lege handen zouden aankomen.

Op vrijdag zijn we begonnen met werken en 's middags (dat was de bedoeling, maar het werd 's avonds) zijn door de oudste zoon meegenomen naar zijn zeilboot en nadat we die hadden schoongemaakt, zijn we gaan varen. We zouden naar een eilandje varen en daar overnachten. Het weer betrok helaas, maar gelukkig is het droog gebleven. De omstandigheden pasten wel bij het varen onder een piratenvlag. Denk Pirates of the Caribbean, piratenschip dat tevoorschijn komt uit de mist.. Ik was al aan het grappen, dat als ik niet via de reguliere wegen in Noorwegen mag verblijven, dat ik dan maar wat drastischer stappen moet ondernemen.
Rond 10 uur kwamen waar we wezen moesten en hebben we gegrild. En daarna zijn we gaan slapen. Het was de bedoeling dat we buiten zouden slapen, maar er waren niet genoeg spullen voor iedereen, dus ik heb in de boot geslapen. Had ik ook nog nooit gedaan. Maar in de buitenlucht slapen, staat nog steeds hoog op mijn lijstje. Op zaterdag zijn we weer terug gegaan.

Nu is de nieuwe werkweek weer begonnen en we zijn lekker bezig, maar daarover later meer.

  • 07 Juli 2015 - 22:23

    Jet:

    hey! dat klinkt allemaal heel aantrekkelijk! ik hoop dat je het goed kunt vinden met de nieuwe woofers!
    have fun! x

  • 07 Juli 2015 - 22:40

    Hans:

    Zo dan .. je hebt het duidelijk helemaal naar je zin!
    Hou vol hè .. komt goed met jouw inzet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Kragerø

Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 18241

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: