En nu de leuke dingen - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu En nu de leuke dingen - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

En nu de leuke dingen

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

05 September 2008 | Noorwegen, Trondheim

Zoals verteld heb ik het aardig druk met buitenschoolse activiteiten. BBQ`s, filmavonden, lindy hop, stad en cabin trip.

Ik zal niet alles vertellen, want dat is te veel, dan zitten jullie morgen nog te lezen.

De 1e bbq was met Matthias (Duits) en een vriend van hem, lang het fjord. Het was redelijk koud, maar wel erg gezellig. De 2e bbq was 2 dagen later met een groep koreanen, een turkse en een jongen uit Tailand. Deze mensen hadden we pas de dag ervoor ontmoet, maar we mochten meteen mee bbq-en en dat was erg gezellig en het weer was te gek.

Dan zal ik ook even uitleggen wat lindy hop is, want de meesten zullen het niet kennen. Het is mijn nieuwe sport, aangezien ze hier niet korfballen. Lindy hop is een dansstijl uit de jaren `30 uit USA. Het is paardansen op hele vrolijke muziek. Vorige week was de 1e proefles en dat was echt heel gaaf. Dus dat zal ik wel vaker gaan doen. Ik merk wel dat ik wat meer moet gaan doen als alleen lopen, want ik heb te veel energie over. Ik kreeg laast spontaan zin om te gaan hardlopen... Ja, dat bedoel ik. Dus mijn nieuwe sport; Lindy hop.

Dan hebben we nog de cabin trip. De universiteit verhuurt cabins in de omgeving van Trondheim. Afgelopen weekend ben ik naar een cabin geweest met 3 vrienden. Een cabin is een soort blokhut in the middle of nowhere. Alhoewel blokhut niet helemaal het goede woord is, het Noorse woord zegt het beter: koie. Want zo klein is het. Denk aan een hutje op de hei en je weet ongeveer hoe ik erbij zat. Geen water en elektriciteit daar en voor de wc moest je 50 meter lopen en was een gat in de grond. Maar ik heb er wel een geweldige tijd gehad. We zijn op vrijdagmiddag vertrokken. Eerst 2 uur met de bus en daarna nog 2 uur hiken (bergopwaarts natuurlijk) met alleen een kaart en een gps, want het laatste stuk loopt geen pad meer. Begin van de avond waren we daar en lekker gegeten en gekletst en gedaan en toen slapen. Na een lange nacht rustig opgestaan en `s middags weer wezen hiken, niet zo lang want het weer was niet heel goed en de voeten waren nat. Aangezien onze cabin middenin een moeras stond. Altijd leuk. `s Avonds een erg gezellig feestje gehad, in de kamer van Gosia en mij. (zie de foto`s om te weten in wat voor een hokje wij sliepen). Zondags scheen de zon gelukkig en hebben we niet zoveel gedaan. Lekker genoten van het weer en rustig aan weer terug gegaan. Onderweg nog blueberries gegeten, want die groeien echt overal. Ons menu van het weekend bestond dan ook uit rivertea en roofberries (aangezien de blueberries zelfs op ons dak groeiden). Rond een uur op 10 `s avonds waren we weer thuis. Het was echt een heerlijk weekend.

Verder is het deze week redelijk rustig geweest. Aangezien ik toch echt wel aan mijn huiswerk moest beginnen. Ben nog wel even naar IKEA geweest om een magneetbord te kopen. Want mijn kamer heeft wel heel veel witte muren en daar moet verandering in komen. Ik wil daarom ook iedereen op te roepen om mij post te sturen, want dan wordt mijn kamer een stuk vrolijker.

Dit was het wel weer voor deze keer. Ik zal de volgende keer proberen om niet zo lang te wachten met mijn belevenissen te noteren.

Ha det bra, og vi snakkes

  • 05 September 2008 - 13:03

    Christine:

    Ik bedacht me net bij het zien van de datum, dat ik alweer precies een maand hier zit. Waar blijft de tijd?

  • 07 September 2008 - 13:35

    Arnold Jr:

    Ja de tijd vliegt altijd
    Ziet er gezellig uit zo'n hutje met blije mensen! Maar wat betekend die laatste zin?

    Groetjes, Je Grote Broer

  • 08 September 2008 - 17:40

    Essie:

    klinkt gezellig^^
    en leuke fotos!

    ohja,
    dat onderste
    betekend, 'had het brak nog met veel slakken'

    xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 18268

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: