Het weekend van 07-07-07 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Het weekend van 07-07-07 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Het weekend van 07-07-07

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

13 Juli 2007 | Noorwegen, Oslo

Afgelopen weekend ben ik weer naar het andere huis van de familie geweest. Dit keer niet met Amber, maar met Katja en Clara. Clara is de nieuwe working guest bij de buren. We gingen dit keer ook niet met de fiets en de veerboten, maar met de fastboat vanaf Stavanger.
We hebben op zaterdag vrij weinig gedaan. Eerst boodschappen toen we op het eiland aankwamen. Daarna naar het huis en daar hebben we gelunched en gerelaxt. Aan het eind van de middag hebben we nog een wandelingetje gemaakt, waarbij Clara ging zwemmen. Ja, ze is nog gekker als ik. 's Avonds weer vrij weinig gedaan. Een spelletje Yatzee (schrijf je dat zo?) en Clara heeft Katja en mij getekend. Ze kan goed tekenen en wil dan ook kunstlerares worden.
Zondag hebben we lekker uitgeslapen en zijn Katja en Clara het eiland rondgewandeld. Dat had ik met Amber al, dus ik ging niet mee. Ik had heel erg behoefte aan niks doen. Dus ik heb een beetje gelezen, een beetje tv gekeken en een beetje radio geluisterd. Toen was het alweer tijd om terug te gaan. Het was een lekker ontspannen weekendje.

Maandagavond zijn we op zoek gegaan naar 'Sverd i Fjell' Dit zijn 3 grote stenen zwaarden in een rots. De zwaarden zijn nagemaakt van vikingzwaarden die in verschillende delen van het land zijn gevonden. Het is een nationaal monument, dat staat voor: vrede, eenheid en vrijheid. De zwaarden staan hier, omdat hier Harold the Fairhead het gevecht had uitgevochten dat Noorwegen verenigde tot 1 koninkrijk. Het was een stukje lopen, maar het was wel de moeite waard.

Komend weekend gaan we naar Kjerag en dat belooft weer een hele tocht te worden.

• 18 Juli 2007 - 20:13

Amber:

echt rAAR om nu weer in nederland zijn.. tis helemaal nik saan.. blijf nog maar wat langer want echt nl is stom! Voor de rest moet je wel veel genieten nu en zo dus maar ik weet ff niks meer dus .. hee wanneer kwma je precies thuis? weet ik wanneer ik je weer kan zien :D (enige leuke van dat je weer naar nl mag ;)) haha naajaaa ik haal mezelf ff omhoog hoor aangezien niemand anders dat nu doet ;).. ik mis je..