De maand oktober - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu De maand oktober - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

De maand oktober

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

28 Oktober 2008 | Noorwegen, Trondheim

Omdat mijn klachtenbox nu toch echt te vol raakt met vragen wanneer ik weer iets ga schrijven, hier maar weer eens een berichtje.

De reden dat ik niks heb geschreven, is dat er vrij weinig bijzonders is gebeurd. Alles gaat hier zo z'n gangetje. Ik ben heel druk met mijn schoolwerk op het moment en als ik daar niet meebezig ben, zit ik meestal bij Gosia thee te drinken. Om dat nu elke week te vermelden vond ik een beetje overdreven. (En ja ik weet dat ik een saai leven heb). Maar afgelopen weekend is er dan wel weer iets noemenswaardigs gebeurd.

Vrijdagavond was er een Eurodinner. Dit houdt in dat je groepjes kon vormen en gerechten uit je eigen land kon klaarmaken. Lui als ik ben en ook inspiratieloos als het aankomt op typisch Nederlands voedsel en aangezien ze hier veel verse groenten niet hebben, heb ik niks gekookt. Ik heb alleen maar gegeten en het was heel erg lekker. Maar ik was een beetje laat, dus sommige dingen waren al op, maar er was toch nog genoeg. Daarna was er een feest met hele slechte muziek, maar veel gezelligheid. En zoals het een echt Noors feest betaamd, was het al rond een uur of 12 op z'n eind aan het lopen. (Goh wat mis ik de Nederlandse sluitingstijden). Toch was het een geslaagde avond.

Zondag zijn we dan eindelijk wezen zwemmen. We zouden eigenlijk al een maand geleden gaan, maar toen was Luis ziek en ook deze keer belde hij af, vanwege een kater... Maar dat mocht de pret niet drukken. Samen met Gosia, Matthias en Stef heb ik een hele middag in het zwembad gelegen. En wat hadden we een lol en wat waren we dankbaar dat Stef zijn camera thuis had laten liggen. (Hij had vrijdagavond veel en hele foute foto's gemaakt). Nu was het de beurt aan Gosia en mij. Het is een groot zwembad, gelegen aan het fjord. We hadden dus een prachtig uitzicht vanuit het (warme) water. Zoals een zwembad betaamd, waren er ook glijbanen, duikplanken en andere leuke zwembaddingen. We hebben ons aardig vermaakt.
's Avonds zijn we uiteten geweest in de televisietoren. Matthias vertrekt volgende week alweer naar Duitsland en hij wilde graag nog een keertje met ons eten, dus vandaar. Luis was er nu ook bij, hij was weer aardig bekomen van zijn kater. In de tv-toren zit een restaurant dat ronddraait, en je hebt het mooiste uitzicht over Trondheim. Bovendien kan je voor 12 euro ook nog zoveel pizza eten als je wilt. Dus alle ingredienten voor een geslaagde avond waren aanwezig en dat werd het dan ook.

Dat was het wel weer voor deze keer. Tot de volgende keer, misschien wat sneller, maar het kan ook langer duren.

  • 28 Oktober 2008 - 20:51

    Maud:

    Heeey!

    Ik lees nu al een tijdje stiekem mee, maar ik zal dan nu ook eens een reactie plaatsen (als eerste! en een goed excuus om even een "pauze" te nemen van al t schoolwerk:P)

    t ziet er allemaal heel erg gezellig uit! Alleen zou je haast niet zeggen dat je in Noorwegen zit met al die Aziaten, Duiters, Russen, Colombianen en Zwiters:P Als je had gezegd dat je in Oostenrijk had gezeten had ik je ook geloofd:P

    Nou mn Nederlandse presentatie roept weer...

    Heel veel succes nog met school enzo en alle feestjes!:P

    Xx, t vriendinnetje van je grote broer ;)

  • 29 Oktober 2008 - 15:32

    Karlijn:

    Jeeeeeeee weer een teken van leven! Fijn dat het goed gaat! Ook leuk om je foto's te zien :D Je ziet er goed uit!
    Kom je toevallig nog naar Nederland in de kerstvakantie of zo? Dan moeten we natuurlijk even een meeting plannen! Maria is dan ook weer terug, Riette en ik zitten op jullie te wachten :P dus misschien met z'n 4en..? Zou leuk zijn!
    liefs
    Karlijn

  • 31 Oktober 2008 - 11:42

    Amber:

    toch is het wel erg leuk om wat van je te horen. Al is het voor jou allemaal normaal, voor mij niet hoor! Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 18243

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: