22 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu 22 - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

22

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

21 September 2008 | Noorwegen, Trondheim

Do you feel different now than yesterday? Dat was de briljante vraag die ik op mijn verjaardag kreeg. Afgelopen donderdag ben ik 22 jaar geworden. En dat vroeg natuurlijk om een groot feest.

Pre-birthdayparty
Woensdag ben ik samen met Gosia de stad in gegaan om een nieuwe outfit te zoeken; het verjaardagscadeau van mijn vader. We zijn lekker de hele middag aan het shoppen geweest en ik ben gelukkig ook geslaagd.

Birthday
Vandaag was de dag dat ik echt jarig was, maar zo voelde het niet. Aangezien ik de hele dag les had (van 8 tot 6) en ik geen visite kreeg. Maar mijn dag begon wel goed met een telefoontje van mijn ouders en mijn broertje. Ook telefoontjes van mijn opa, zusje en vrienden gaven me een klein beetje het gevoel van jarig zijn. Maar het is toch wel gek om niet omringt te zijn door je familie en vrienden. 's Avonds toch een klein feestje gevierd met mezelf. Film gekeken en lekkere koeken gekocht.

Post-birthdayparty
Vrijdagavond heb ik echt mijn verjaardag gevierd met de vrienden die ik hier gemaakt heb. Het was heel gezellig. Ik heb niet gevraagd om cadeaus, maar of iedereen wat te eten of te drinken mee wilde nemen. Daar is gehoor aan gegeven. Ikzelf had appeltaart en chocoladetaart gemaakt. Gosia had een Poolse salade gemaakt. Yumi (Koreaans) en een vriendin van haar hadden muffins gemaakt. Astrid (Zwitserse) en Laura (Duitse) die ken ik via colleges, hadden chips, chocola en ander snoep meegenomen. Ruslan (Azerbeidzjan) kwam met bier. Matthias kwam met een zijn huisgenoot uit Zwitserland en bracht wiskey mee, Luis met frisdrank. En Thesis (Thailand) kwam met 2 vrienden en bracht zelfs een hele maaltijd mee; rijst, een gerecht met varkensvlees en veel kruiden en ook nog kip. Maar het was heel lekker. Zoals je ziet waren alle ingredienten voor een gezellig feest aanwezig. Later kwam ook nog mijn huisgenoot Ronny (Noors) kijken en die had nog een of ander likeur dat erg populair was. Ik heb echt heel erg genoten. Later ben ik nog de stad in geweest met Luis, Matthias, Julio (Colombia) en Ronny. We hebben eerst de stad rondgelopen op zoek naar iets goedkoops (wat nogal lastig is op vrijdagavond) en zijn uiteindelijk terecht gekomen in de Irish Pub. Daar ben ik nog toegezongen in het Spaans, Noors, Duits en Engels. De perfecte afsluiting van een geweldige dag.

Post-post-birthdayparty
Om het de feestdagen extra goed af te sluiten, zijn Gosia en ik gister nog naar de film Mamma mia geweest. Een echte aanrader. Loop nu alleen waarschijnlijk nog de hele week met ABBA-nummers in mijn hoofd.

Ik wil hierbij iedereen bedanken voor de felicitaties die ik heb gekregen vanuit Nederland.

Tot de volgende keer

Ps: Arnold 'ha det bra og vi snakkes' betekend 'tot ziens en we spreken elkaar'. Hoewel ik de vertaling van Esther ook erg leuk vond.

  • 22 September 2008 - 07:38

    Herma:

    Mama Mia wat een mondiale verjaardag.

    xxx mam

  • 24 September 2008 - 06:30

    Maria:

    Hey christien!

    Alsnog gefeliciteerd! :S beetje laat, beetje vergeten... Je verjaardagparty klinkt goed. Uiteindelijk ben ik met mijn verjaardag ook nog in manila en we hebben al afgesproken een filipino/nederlands feestje ervan te maken.

    Alle andere activiteiten klinken ook goed! Ik houd wel van hutjes op de hei :)

    greets Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 18248

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: