Zo fijn, maar die muggen - Reisverslag uit Kragerø, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu Zo fijn, maar die muggen - Reisverslag uit Kragerø, Noorwegen van Christine Hendrikse - WaarBenJij.nu

Zo fijn, maar die muggen

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

26 Juni 2015 | Noorwegen, Kragerø

Ik ben nu alweer twee weken hier en ik heb het hier goed naar mijn zin. Jay en ik hebben inmiddels gezelschap gekregen van drie Fransen en we ook een duidelijke dagindeling en meer werk. De eerste week hebben Jay en ik voornamelijk duimen zitten draaien, maar nu moeten we toch echt aan de bak. Zo zijn we begonnen met het maken van een hek om de moestuin, want de schapen van de buren vreten de mais op. We gaan ook een hek maken voor de varkens. Dit zouden eerst losse panelen worden voor een hek dat makkelijk verplaatst kan worden, zodat het kan worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Hier waren we al aan begonnen, maar nu wordt het toch een vast hek dat iets sneller in elkaar te zetten is.

Daarnaast is er ook tijd voor ontspanning. We hebben een Noorse familiedag meegemaakt en we zijn een paar dagen geleden gaan varen en hebben we gebarbecued, omdat het Sankthansaften was. Hierdoor heb ik ook weer een vreemde plek kunnen toevoegen aan mijn collectie 'grillen op vreemde plaatsen'.

Over het weer mogen we niet klagen. We hebben één echt slechte dag gehad, maar toen hebben we niet gewerkt. En de rest van de dagen is voornamelijk zonnig en af en toe een buitje. Dus prima weer om te werken. Alleen die muggen... Om knettergek van te worden. Ik zit onder de muggenbulten en dat jeukt. En er is geen muggenspul opgewassen tegen die beesten. Maar ja, niets aan te doen. Van de positieve kant bekeken, het jeukt tenslotte niet de hele dag.

  • 28 Juni 2015 - 11:39

    Arnold Sr:

    Muggen zijn niet leuk. En er zijn er veel.
    Hard werken in een mooie omgeving is wel leuk. Hekken maken, gaten graven zit in je gene, ik doe niet anders

  • 02 Juli 2015 - 19:08

    Es:

    Wat een Schattige Cavia :) Veel plezier daar, lekker veel zwemmen en ook genieten van de zomer xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Kragerø

Christine

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 18240

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 31 Augustus 2015

Øygaarden

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2009

Mijn jaar in Trondheim

01 Februari 2007 - 03 Augustus 2007

Aan het werk in Stavanger

30 Augustus 2014 - 30 November -0001

A new life in Norway

Landen bezocht: